Aloita Neokrnjen tropski raj

Odlični valovi za deskanje, kristalno morje za snorklanje in potapljanje med koralami, supanje med mangrovami, pohod v deževni gozd, joga ob šumu morja in miren oddih pod palmami – vse to je doživela Tjaša Učakar v ponudbi dizajnerskega rezorta Aloita v majhnem dragulju indonezijskega otočja Mentawai, zahodno od Sumatre.

Trije leti in trajekt

Na Aloito sem odpotovala s prijatelji. Zaradi odmaknjenosti od največjih turističnih valov smo morali načrtovanju poti nameniti več pozornosti. Z zagrebškega letališča smo prek Dohe poleteli v Jakarto (povratna vozovnica 470 €+). Tam smo prestopili in z nizkocenovnim prevoznikom Lion Air poleteli do kraja Padang na Sumatri (povratna vozovnica 60 €+). Dobri izhodiščni letališči sta tudi Kuala Lumpur in Singapur, od koder v Padang leti Air Asia. Lokalne azijske družbe ne slovijo po točnosti, zato načrtujte večurni vmesni postanek.

Prihodnji dan smo z majhnim letalom družbe Susi Air iz Padanga poleteli proti otočju Mentawai. Alternativa je hitri trajekt Mentawai Fast Ferry, ki od Padanga do Tua Pejata pluje ob ponedeljkih, sredah in petkih (vožnja 3,5 ure). Ker krene zelo zgodaj, ob 6:00 oz. 7:00, je v Pedangu treba prespati. Podobno je s povratkom, trajekt v Padangu pristane pozno popoldne, zato je tam spet treba prespati. Ob rezervaciji nastanitve lahko izberete »transferni paket«, ki vključuje organiziran prevoz od Pedanga do rezorta, s čimer logistiko zadnjega kosa poti prepustite osebju Aloite. Nas je v Tua Pejatu pričakala posadka Aloite in nas s čolnom odpeljala na otoček (15 minut). Pristali smo ravno za kosilo.

Veliko več kot deskarski rezort

Aloita se od drugih rezortov na Mentawaijih loči po luksuznosti in obilici različnih dejavnosti, ki jih ponuja poleg deskanja. Že v prvem letu delovanja je postala znana po prenovljenih, z naravnimi materiali in elegantno dekoracijo opremljenih bungalovih, s čimer vabi goste, ki radi bivajo v dizajnerskih nastanitvah.

Tudi gostja s Kanarskih otokov, s katero sem se zaklepetala, mi je dejala: »Aloita je v primerjavi z drugimi rezorti v Indoneziji pravi dragulj. Tukaj je vse tako čisto in lepo opremljeno, mirno, gostje so z vsega sveta, in to ne le deskarji. Bungalovi so kot iz škatlice, s partnerjem imava lastno verando in svoje ležalnike pod palmami.«

Na voljo so manjši bungalovi za eno do tri osebe in večji, družinski bungalovi za do šest oseb. Mi smo bivali v bungalovu za tri. V njem je vsa oprema, klima, stropni ventilator, postelje so zaščitene z mrežami proti komarjem, vsak bungalov ima lastno teraso in svoje ležalnike, pa tudi dovolj prostora za obešanje mokrih oblačil (11-dnevni najem bungalova 1/3 s polnim penzionom 1.260 €/osebo).

Aktivno preživeti dnevi

Dnevi na Aloiti se začnejo ob zori, okoli 6. ure zjutraj. Ob 6:30 je na sporedu jutranja polurna joga za prebuditev. Četudi niste najbolj jogijski tip, priporočam udeležbo vsaj enkrat, saj je razgled z jogijskih blazin čudovit, šum morja pa olajša vse zahtevnejše asane. Zajtrk je med 7:00 in 9:00. Čez dan se lahko odločite za organizirane dejavnosti, kot so deskanje, supanje, snorklanje, potapljanje na vdih, izlet v deževni gozd, joga in masaža. Mi smo preizkusili vse. Eno najlepših doživetij je bil popoldanski izlet s supi v gozd mangrov. Tam vlada popoln mir, voda je kristalno čista, bazensko turkizne barve, ob izlivu reke pa je oblikovana sanjska laguna. Ob povratku smo s supov občudovali še sončni zahod. Tudi snorklanje na bližnjih Satanovih otokih nas je navdušilo. Imela sem občutek, da plavam v akvariju z najbolj raznovrstnimi ribami, mimo nas pa je plavala tudi morska želva.

Zaradi odličnih pogojev je na Aloiti osrednja dejavnost deskanje. Za izkušene čoln vsak dan odrine na lokacijo z najboljšimi valovi. Čeprav smo še precej začetniška skupina, smo se ekipi pridružili dvakrat in našli zelo lepe valove ob robovih glavnih prelomov.

Za začetnike organizirajo tečaj s teorijo in prakso na majhnih valovih blizu rezorta. Tja vas odpelje čoln, a mi smo do tja večkrat kar odveslali na deskah. Tik pred rezortom je za otroke urejen podvodni park, v katerem lahko urijo svoje potapljaške spretnosti. Nekajkrat na leto na Aloiti gostuje tudi šola potapljanja na vdih, ki organizira začetne in nadaljevalne tečaje, pogoji so namreč odlični.

Gostja iz San Francisca je rezort obiskala z možem in svoje navdušenje je delila z menoj: »Aloita je za naju idealen rezort. Mož ima odlične pogoje za deskanje, jaz pa se mu pridružim na kakšnem popoldanskem izletu na supih ali snorklanju, udeležujem se tudi joge. Vmes imam čas zase, morda mi celo uspe prebrati svojo knjigo, saj je tukaj res mir. Vsak drugi dan si privoščim še masažo.«

Osebje prilagaja dejavnosti željam gostov in vremenskim razmeram. Aloita namreč leži skoraj na ekvatorju, zato padavine niso redkost. Deževje običajno preneha v pol ure, ko spet posije sonce, barve pa oživijo. Temperatura zraka in vode se giblje med 28 in 30 °C, zato potrebujete le poletna oblačila in en toplejši kos za kakšen hladnejši večer. Tistim, ki bi večino dneva preživeli v vodi, priporočam majico z UV zaščito in kremo za sončenje z ZF 50, saj je sonce močno. Dejavnosti niso vključene v ceno bivanja. Za deskarje so na voljo posebni paketi, ki vključujejo deskarske izlete, druge dejavnosti pa stanejo med 16 in 40 evri. Mi smo bili vse dni zelo aktivni, za kar smo na koncu plačali okrog 400 evrov.

Raj za gurmane

K rezortu, kot je Aloita, sodi odlična hrana. Za zajtrk sem najprej spila velik kozarec kokosove vode, ki prebudi telo. Nato sem uživala ob polni skledi narezanega manga, papaje, ananasa, lubenice in pitaje. To lahko kombinirate z vsaj šestimi vrstami mislijev in doma narejenim jogurtom ali s svežim kokosovim mlekom. Nadaljujete lahko z doma pečenim kruhom z maslom, marmelado, medom, arašidovim maslom, pa tudi nutello. Ali s pečenimi jajčki na vse načine. Končate s slastnim kolačkom ali rogljičkom in sveže pripravljenim sadnim sokom, črnim, zelenim in ingverjevim čajem ter kavo.

Kosila in večerje so izvrstna mešanica indonezijskih, azijskih in evropskih okusov. Riba je na meniju vsak dan, vse vrste so več kot slastne. Izmenično sta na voljo še piščanec ali govedina, pospremljena z rižem, zelenjavnimi kariji, arašidovimi polivkami, včasih sveže pečenimi tortiljami, z gvakamolejem, omakami iz čilija, kisle smetane in podobno. Včasih je za prilogo slastno pečen krompir z indonezijskimi začimbami, zelenjavni pad thai, občasno pa tudi evropske testenine z doma pridelano zelenjavo. Ob vsem tem naj omenim še obilen solatni bar s svežo zeleno solato, paradižnikom, papriko, kumarami, korenjem in z avokadom. Izbira je tolikšna, da vsak dan niti nismo zmogli pokusiti vsega. Težav pri izbiri ni imela niti švicarska veganska družina. Glavni jedi vedno sledi odlična sladica.

Gosta iz Barcelone sta bila nad jedmi navdušena: »Hrana je vrhunska. Ne moreva verjeti, kaj lahko ustvarijo iz povsem osnovnih sestavin. Obiskala sva že številne podobne rezorte, tudi na Baliju in Giliju, toda hrana se nikjer ne more kosati z Aloito. Mešanje različnih kuhinj, polni okusi, raznovrstnost, res izjemno.« Med obroki si lahko privoščite še kakšen osvežilen smuti, čez dan sta v osrednjem prostoru za druženje na voljo kava in čaj, na obali pa vam za en evro odsekajo svež kokos, ki je odličen za odžejanje po vseh dejavnostih.

Luksuzen rezort s prijazno dušo

Aloita je na fotografijah fantastična, a resnica je še lepša. Izjemno naravno lepoto otoka in nadvse okusno opremo infrastrukture dopolnjuje še gostoljubnost lastnikov in osebja, ki v rezort vnašajo domačnost in prikupnost. Aloito vodita Slovenec Rok, ki tam živi z družino, in Italijan Fabrizio. Za goste skrbi ekipa 20 domačink in domačinov. Vsi skupni prostori so zasnovani premišljeno, tako da spodbujajo komunikacijo in druženje, hkrati pa je na voljo obilica prostorčkov za umik. Ker rezort sprejme do 30 gostov, je mir zagotovljen. Kot pravita Rok in Fabrizio, si vsi v Aloiti želijo, da je to kraj za družine, pare in nasploh dejavne ljudi, ki si želijo veliko doživeti in z njimi deliti energijo tega prostora. »Želeli smo narediti rezort, ki bo lep in luksuzen, a vseeno oseben, s svojo dušo, kraj, kjer se lahko vsi počutijo kot doma.«

Edini minus Aloite je nezanesljiv internet. Ta je na voljo v skupnih prostorih, a ni najhitrejši niti najbolj stabilen. Signal je dober le za kakšno malenkost, pošiljanje sporočila ali objavo slike na socialnem omrežju, za resnejše delo žal ne. V Padangu smo kupili lokalno SIM kartico z zakupljenim prenosom podatkov ponudnika Telekomsel, ki edini s signalom pokriva tudi otočje Mentawai, a signal na Aloiti je bil tako šibek, da mobilni internet ni deloval. A kot pravijo na Aloiti: »Za resno delo je na svetu dovolj drugih krajev, Aloita je tu za uživanje.«